Kvašové barvy KREUL EL GRECO 12 barev v tubách po 12ml

Kód: 3140000000302
Neohodnoceno
265 Kč 219 Kč bez DPH
Skladem (1 sada)
sada Kvašové barvy EL GRECO • v tubách • 12 barev • KREUL • velmi populární sada pro všechny, kteří chtějí poodhalit kouzlo malířské techniky zvané kvaš (gouache) • pro výrobu těchto brilantních barev jsou používány jen ty nejlepší pigmenty • barvy se vyznačují vysokou barevností, stálostí • použití: pro malování na běžných podkladech pro akvarelovou barvu • ideální pro uměleckou malbu a její studium



CO JE TO KVAŠ ? • Název této malířské techniky pochází z francouzštiny (gouache) • KVAŠ používá vodové barvy v hustších, oproti akvarelu neprůhledných nánosech s bělobou • v porovnání s vodovými barvami je kvaš hustší a barvy jsou sytější • pojidlem bývá arabská guma nebo tragant s glycerinem • za podklad slouží podobný materiál jako u akvarelu papír, pergamen, textilie • vrstvy lze nanášet po jejich zaschnutí, přičemž barva světlá • ale také do mokrého podkladu • této techniky se v minulosti často užívalo, zvláště ve středověku, při iluminaci a ilustracích rukopisů • v renesanci tato technika sloužila často k přípravě studijních kartonů • v sedmnáctém a osmnáctém století se jí užívalo také k tvorbě miniatur • kvaš si pochopitelně oblíbili také autoři, kteří se věnovali akvarelu (Claude Lorrain, J. M. W. Turner), později Pablo Picasso, Marc Chagal • v Čechách se technice kvaše věnoval např. Josef Navrátil • podobně jako u akvarelu docházelo a dochází k různým kombinacím kresby: akvarelu - kvaše - tempery, a to již od dob Alfonse Muchy nebo Luďka Marolda • ve sbírce kresby ČMVU lze jako příklad užití techniky kvaše uvést kvaš na papíře Antonína Strnadela - Orání, nebo právě Luďka Maroda - Na pláži



TIP 1 : v případě děl Luďka Marolda podkladem pro dílo byl zvolen barevně tónovaný karton, jehož barevný charakter autor dokázal využít tím, že na něj nenanesl žádný tah štětcem, a podklad se tak stal integrální součástí díla • podobně tomu bylo se značným využitím bílé barvy, která je v případě kvaše nepostradatelná • v této technice lze tedy experimentovat již s danou barevností podkladu



TIP 2 : kombinace kresby a kvaše se jako základ kreslířské bravury typické pro autory přelomu devatenáctého a dvacátého století uplatnila v množství komorních děl, která byla často přípravami k monumentálnějším realizacím



TIP 3 : kombinace akvarelu a kvaše • kvaš nebývá nanášen v pastách, ale v plochách rozředěnou barvou

Detailní informace

rodinná společnost
česká rodinná firma
34 let tradice TechDraw
milujeme papírnictví
Největší papírnictví v Plzni
Největší papírnictví v Plzni

Detailní popis produktu

sada Kvašové barvy EL GRECO • v tubách • 12 barev • KREUL • velmi populární sada pro všechny, kteří chtějí poodhalit kouzlo malířské techniky zvané kvaš (gouache) • pro výrobu těchto brilantních barev jsou používány jen ty nejlepší pigmenty • barvy se vyznačují vysokou barevností, stálostí • použití: pro malování na běžných podkladech pro akvarelovou barvu • ideální pro uměleckou malbu a její studium



CO JE TO KVAŠ ? • Název této malířské techniky pochází z francouzštiny (gouache) • KVAŠ používá vodové barvy v hustších, oproti akvarelu neprůhledných nánosech s bělobou • v porovnání s vodovými barvami je kvaš hustší a barvy jsou sytější • pojidlem bývá arabská guma nebo tragant s glycerinem • za podklad slouží podobný materiál jako u akvarelu papír, pergamen, textilie • vrstvy lze nanášet po jejich zaschnutí, přičemž barva světlá • ale také do mokrého podkladu • této techniky se v minulosti často užívalo, zvláště ve středověku, při iluminaci a ilustracích rukopisů • v renesanci tato technika sloužila často k přípravě studijních kartonů • v sedmnáctém a osmnáctém století se jí užívalo také k tvorbě miniatur • kvaš si pochopitelně oblíbili také autoři, kteří se věnovali akvarelu (Claude Lorrain, J. M. W. Turner), později Pablo Picasso, Marc Chagal • v Čechách se technice kvaše věnoval např. Josef Navrátil • podobně jako u akvarelu docházelo a dochází k různým kombinacím kresby: akvarelu - kvaše - tempery, a to již od dob Alfonse Muchy nebo Luďka Marolda • ve sbírce kresby ČMVU lze jako příklad užití techniky kvaše uvést kvaš na papíře Antonína Strnadela - Orání, nebo právě Luďka Maroda - Na pláži



TIP 1 : v případě děl Luďka Marolda podkladem pro dílo byl zvolen barevně tónovaný karton, jehož barevný charakter autor dokázal využít tím, že na něj nenanesl žádný tah štětcem, a podklad se tak stal integrální součástí díla • podobně tomu bylo se značným využitím bílé barvy, která je v případě kvaše nepostradatelná • v této technice lze tedy experimentovat již s danou barevností podkladu



TIP 2 : kombinace kresby a kvaše se jako základ kreslířské bravury typické pro autory přelomu devatenáctého a dvacátého století uplatnila v množství komorních děl, která byla často přípravami k monumentálnějším realizacím



TIP 3 : kombinace akvarelu a kvaše • kvaš nebývá nanášen v pastách, ale v plochách rozředěnou barvou

PLU: 6206

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole: